Geen loon naar werken voor CWO

Vandaag had ik de keuze, blijf ik thuis voor de buis naar damesvoetbal kijken of volg ik de blauw-witte helden van CWO naar Gouda om hun wedstrijd tegen Donk voor de Rijnmond Cup te bekijken. Hoewel ik een voorkeur heb voor dames, koos ik toch om naar onze mannen in Gouda te gaan kijken. Donk speelt in de 2e klasse zondag en had in de competitie niet verloren, dus het kon wel een leuk potje worden.

Na het fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter J. van Drunen was het CWO dat met goed positiespel het balletje rond liet gaan zonder echter gevaarlijk te worden. Donk loerde op de counter en kwam in de tiende minuut tegen de verhoudingen in op voorsprong. Bij eerste schaarse aanval was het raak, de CWO-verdediging vergat de bal weg te werken en de snelle rechtsbuiten van Donk was scherper, pikte de bal op en schoot met zijn “slechte linker” de bal rechts van keeper Joost Ipenburg (foto archief) in de kruising. Na de 1-0 raakte CWO niet in paniek en bleven zij hun eigen spelletje spelen. Donk loerde op de counter en maakte na een kwartier hun tweede doelpunt. Een CWO-aanval werd afgeslagen, de bal met een oudhollandse peer naar voren getrapt en de CWO verdediging werd op snelheid geklopt. Joost Ipenburg wist 1-op-1 met de spits van Donk de bal in eerste instantie goed te stoppen, maar was kansloos bij de rebound, 2-0 voor Donk. Ondanks dat bleef CWO beter en verzorgder voetballen, werd er lekker getikt, maar wist men de zestienmeter moeizaam in te komen. In minuut 37 was het wederom Donk dat wist te scoren. Na balverlies op het middenveld, stond CWO positioneel in de parkeerstand en wist Donk via wederom een snelle counter voor de derde keer het netje te vinden, 3-0. CWO gooide het tempo omhoog en kreeg in minuut 44 loon naar werken, na een mooie aanval wist gelegenheidsrechtsbuiten Dwy Kampe hard en laag voor te geven. Raoul Gillet was er bij de eerste paal op tijd bij om de 3-1 op het scorebord te zetten.

Na het bakkie thee was het wederom CWO dat het betere van het spel had en Donk dat achterover leunde en de voorsprong verdedigde. Jurgylio Limon verving Taha Kadri, die door het harde kunstgras wat pijntjes had en CWO ging 4-3-3 spelen om zo meer druk op het doel van Donk te kunnen zetten. CWO kreeg een aantal goede kansen en kwamen in de tiende minuut op 3-2 door een eigen doelpunt. In de vijftiende minuut kwam Jeroen van de Swaluw erin voor Chris Da Silva en ging CWO door waar het heel de wedstrijd mee bezig was, combineren en aanvallen. Ondanks de inzet, de strijd en het lekker tempo lukte het niet om tot scoren te komen en waren op de counter er ook nog een aantal goede kansen voor Donk. Joost Ipenburg wist echter met een paar prima reddingen Donk van het scoren af te houden. Na het eindsignaal verlieten onze blauw-witte helden met opgeheven hoofd het veld. Zij hadden alles gegeven, maar konden na een slordige start het tij niet meer keren. De Rijnmond Cup zit er op en CWO kan zich richten op de competitie en beker, waar nog genoeg te winnen is.

Cees Jan

Wist u dat

• Dwy en Jurgylio geel kregen van scheidsrechter van Drunen;
  • het irritant is als je een handgeschreven wedstrijdformulier krijgt, dat met een doktershandschrift is ingevuld;
  • CWO voor het eerst in twee jaar verliest;
  • het leuk is als het scorebord ook wordt aangezet bij dit soort wedstrijden;
  • sommige spelers aan de kant bleven omdat dit kunstgras wel erg hard was;
  • aanstaande zaterdag om 14.30 uur CWO tegen Alexandria ’66 weer voor drie punten gaat;
  • ik geen spijt heb dat ik op de motor naar Gouda ben gegaan, prima pot, resultaat kan beter;
  • wij hopen dat het zaterdag lekker druk is op de tribune.
Click Here to Leave a Comment Below 0 comments