CWO JO11-2 – VOC JO11-2 3 – 5

Zaterdag 2 december stond VOC tegenover ons, ze staan in de competitie net een plekje boven ons en dus roken we kansen.

In de kleedkamer was de wil om te winnen voelbaar en luisterden de kids aandachtig naar de opstelling, die niet veel afweek van onze wedstrijd tegen Zestienhoven. Dat was een prima wedstrijd om te zien en de spelers stonden op juiste plekken, dus daar verder aan bouwen.

Opdracht van vandaag initiatief nemen en in de omschakeling fel (mee)verdedigen. Beau en Mas waren de 1e reserves.

Na de warming up klonk om 10.30 het fluitsignaal.

Darrell had al snel de bal te pakken en maakte met Aslan in zijn kielzog de weg naar het doel van VOC vrij, maar helaas werd het 1e schot van Aslan net door de keeper gestopt. CWO bleef in balbezit met Mats op het middenveld die samen met Darrell en Dewi de opbouw moest verzorgen, zodat Amylia en Aslan bereikt konden worden.

Toch was het VOC die na 5 minuten de 0 – 1 maakte, dat was jammer. Maar schouders eronder en ons spel blijven spelen. Rover en Eysan zaten kort op hun tegenstander en wisten daardoor regelmatig de bal te veroveren. Het middenveld sloot daarbij goed aan en kon daardoor bereikt worden. Maar helaas door een lange bal van de keeper van VOC brak hun snelle spits toch door en maakte de 0 – 2, niks aan te doen.

Opnieuw opbouwen … via Mats kwam de bal bij Darrell, die sprintte naar voren, waarbij Aslan goed ruimte en zijn tegenstander meetrok, Darrell zette voor op Amylia, die net zo hard mee sprintte vanaf de rechterkant en zij schoot de 1 – 2 keurig binnen,  hele mooie aanval.

Net voor de 1e rustpauze gaf Dewi een knappe voorzet op Mats, die speelde door op Aslan en kon schieten maar de bal kwam keihard op de paal, bijna!

In de 2e helft kwamen Mas (rechtshalf) en Beau (rechtsvoor) erin voor Amylia en Dewi. De ruimte voor CWO bleef vooral op links liggen en daar maakten we gretig gebruik van.

Darrell moest van de trainer even heel hard lopen om de bal binnen houden en dat lukte, Aslan was intussen weggestuurd en kruiste richting het midden, toen kwam de voorzet van Darrell waarna Aslan met rechts de bal knap binnenschoot. Goed gedaan en gevochten om elke centimeter. 2 – 2!

Rover wist de bal keurig af te pakken van VOC en schoot door op Mats, hij speelde af op Mas en Mas zette voor op Beau die had helaas 2 verdedigers voor zich maar wist de bal alsnog voor te zetten op Mats die na de combinatie doorgelopen was, we telden de 3 – 2 al, maar helaas tikte de keeper de bal net over.

Na de corner kwam VOC in balbezit en was CWO te laat in de omschakeling. Hierdoor kwamen Rover en Eysan wat hulp te kort en ondanks hun felle inzet kwam de spits VOC toch tot scoren, 2 – 3.

In de rustfase werden de koppies nog even bij elkaar gestoken, aanwijzingen gegeven en vol overgave het veld weer in. Beau en Aslan reserve. Amylia en Dewi weer terug. Dewi had na de aftrap de bal snel opgepikt (goed gedaan) en doordat Mas ruimte maakte kon ze de bal passen op Amylia. De aanval werd doorgezet en kwam weer bij Mas uit die een knappe voorzet op Darrell gaf, die wilde schieten maar het schot werd helaas gesmoord door VOC.

In de 35e minuut maakte 2 – 4. CWO kwam nog een paar keer gevaarlijk voor het doel van VOC maar ook hun keeper was alert. Met 2 vliegensvlugge aanvallen nam VOC weer initiatief maar door fantastisch keeperswerk van Levy, een zwevende redding en 1x de bal te onderscheppen van de doorgebroken speler van VOC werden 2 doelpunten voorkomen. Helaas kregen we toch de 2 – 5 te verwerken.

Maar CWO gaf niet op … Eysan veroverde de bal in ons 16 metergebied en schoof de bal door naar Rover, Rover schoot naar Mats en die gaf voor op Aslan. Aslan stond intussen klaar om af te vuren en schoot (alweer met rechts) de bal hard in het net 3 – 5. Dit was de eindstand.

Complimenten, hard gewerkt, met lef en met die instelling gaan we het donderdagavond weer opnemen tegen BVCB.