CWO JO11-2 Tegen koploper

Het is zaterdagochtend 2 maart. Heerlijk voetbal weer. Vandaag staat voor CWO 11-2 de uitwedstrijd tegen Hellevoetsluis JO11-1 op het programma. De trotse koploper van deze uitdagende poule. Aanvang wedstrijd, 10.15.

Afgelopen week is er goed getraind. Vooral op het elkaar kunnen vinden op het veld, en oefenen in duels omdat daar nog veel ruimte voor verbeteringen ligt.

Mas is nog steeds geblesseerd en de teamleiding heeft ervoor gekozen om geen vervanging op te roepen maar het duel aan te gaan met 1 wissel. Dewi is de captain voor vandaag en neemt het team mee naar het veld. Ouderwets weer eens op gras en dat lijkt in de warming up toch wel weer aardig wennen te zijn. Het is toch echt wel een knollenveld met gras tot aan de knieën maar goed, daar heeft de tegenstander ook last van. We gaan ervoor!

We beginnen aan de wedstrijd met Levy in de goal, Mats, Rover en Eysan als vaste verdedigers vandaag. Flexibel middelveld met Darrell, Dewi en Amylia. Beau als midden voor en Aslan start als reserve. Sterk begin van Hellevoetsluis, echter bij de eerste uitbraak van CWO is het Darrell die de bal op de lat knalt. CWO heeft moeite met de hogedruk van Hellevoetsluis en kan dan ook niet voorkomen dat er een doelpunt tegen wordt gemaakt. CWO bijt van zich af en het is Beau die zich laat zien met een schot op de goal. Het is nu alle hens aan dek en CWO loopt achter de feiten aan. Levy ziet nog een inzet op de lat uiteenspatten, maar we zijn blij als we even naar adem mogen happen na 15 minuten met een 1-0 achterstand.

In de time-out geven de trainers aan dat de CWO’ers er een schepje bovenop mogen doen. Maak de ruimtes van de tegenstander kleiner door bij balverlies boven op de tegenstander te zitten en bij balbezit, bewegen zodat je de bal kan ontvangen en in de ploeg kan houden. Beau gaat reserve staan en Aslan komt midden/voorin te staan.

Het hoog druk zetten van Hellevoetsluis gaat maar door en CWO heeft simpelweg geen antwoord op de zeer behendige spelers van Hellevoetsluis. Vooral het meisje wat daar het spel verdeeld en hard de ballen erin knalt valt op. Maar het lukt CWO op dit moment niet om dit te veranderen en mede door enkele goede reddingen van Levy, goed verdedigen van Mats, Rover en Eysan blijft de schade beperkt tot een 6-0 achterstand.

In deze pauze geven de trainers de CWO-kinderen de gelegenheid om aan te geven hoe zij de eerste 30 min hebben ervaren. Sommige zijn moe en willen gewisseld worden, sommige geven aan niet alles te geven, en sommige geven aan beter over te willen spelen. Conclusie die wij eraan verbinden is dat we een hoop energie verliezen aan het achter de tegenstander aanlopen i.p.v. de energie stoppen in het bal afpakken en balbezit houden. (Want dan kan de tegenstander namelijk niet scoren)

Amylia gaat nu even reserve staan waardoor Beau op het middenveld komt. CWO bijt nu wat meer van zich af. Er wordt wat feller druk gezet. Eysan, Mats en Rover staan goed hoor, veroveren veel ballen maar de echte rust om Beau, Dewi en Darrell goed aan te spelen lukt minder vaak dan gewenst. Soms lukt het ook wel en komen we uit bij Aslan voorin maar lukt het niet om het de keeper lastig te maken. CWO houdt dit kwartiertje op 0-0 en dat is gezien de werklust verdient.

(Detail, het sterk spelende meisje van de tegenstander stond in dit kwartiertje reserve)

Dewi heeft alles gegeven waardoor Amylia weer op het middenveld komt.

Kom op CWO! Nog 15 min knallen en alles geven.

Het meisje is er bij Hellevoetsluis weer in gekomen en we geven de CWO’ers nog extra mee, om dicht tegen deze tegenstander aan te gaan staan en laat ze niet schieten. Ondanks dat CWO echt wel hun best doen komt het meisje toch weer aan de bal die behendig de bal hoog in de touwen achter Levy schiet.

Met onze laatste veerkracht zetten we nog aan en proberen meer naar voren te voetballen, door goed doorgaan van Amylia en Aslan raakt een verdediger van Hellevoetsluis de bal verkeerd waardoor CWO ook een doelpuntje mag noteren.

CWO houdt nog van alles tegen maar kan niet meer voorkomen dat Hellevoetsluis er nog 2 inschiet waardoor de einduitslag 9-1 voor Hellevoetsluis is.

Hellevoetsluis is niet voor niets de koploper. Het meisje in dit team stak er met kop en schouders bovenuit. In de kleedkamer geven de trainers dan ook aan dat dit helemaal niet erg is, kan gebeuren. Elke CWO-speler krijgt een compliment voor de inzet en de wil om elkaar te helpen en ervoor te blijven gaan. Dat is dan alles wat je kan doen.

We gaan komende week weer lekker trainen en we kijken nu al uit naar de thuiswedstrijd tegen Kethel-Spaland.