CWO JO11-2 Op karakter

Het is zaterdagochtend 11 februari. De wekker gaat om 06.30…en het voelt als midden in de nacht. Vandaag staat voor CWO 11-2 de uitwedstrijd tegen Spartaan’20 JO11-7 op het programma. Aanvang wedstrijd, 08.30 in Rotterdam Zuid.

Vorige week hadden we een rommelige start. Vandaag iedereen keurig op tijd en al het materiaal in orde. Goed gedaan team!
Beau is op vakantie, en Mas is afgelopen week geblesseerd geraakt. Noa(11-1) valt vandaag in, en daar zijn we super blij mee.

Vanochtend vroeg de ziekmelding van Rover ontvangen. Beterschap Rover namens het hele team! Broertje van Dewi was toch ook al wakker en mocht daardoor mee als reserve.
De trainers hebben hierdoor vooraf overleg en vragen aan de captain Mats van vandaag of hij zijn team wil helpen door deze wedstrijd op een iets andere plek te gaan staan dan vooraf bedacht. Centrale verdediger. ‘Ja hoor dat kan ik!’ Komt er enthousiast uit en daar gaan we!

We beginnen goed aan de wedstrijd met Levy in de goal. Verdedigers Noa, Mats en Eysan vormen een goede sterke eenheid achterin. Het middenveld met Darrel, Dewi en Amylia krijgt goede ballen vanuit achter en proberen onze spits van vandaag, Aslan, te bereiken. Spartaan’20 komt meer en meer in hun tikkie takkie spel, en dat komt vooral omdat CWO het een beetje laat gebeuren. We zitten er niet “bovenop” zoals afgesproken.
Levy kan helaas in de laatste seconde van het eerste kwartiertje dan ook niet voorkomen dat een afstand schot hard in de kruising wordt geschoten.

In de time-out geven de trainers aan dat er goed wordt samen gespeeld maar de vraag wordt gesteld hoeveel procent eenieder heeft gegeven. U kunt onze eerdere verslagen erop nalezen. Kinderen zijn eerlijk en de meeste geven aan maar 50% gegeven te hebben en weten ze nu zelf wat er van ze gevraagd wordt.

Darrell mag even uitrusten en Tygo mag meedoen. CWO vliegt uit de startblokken en het is Aslan die door goed door te gaan de bal bij zich houdt en Tygo op maat bedient en de gelijkmaker binnenschiet! Wauwie, dat is nog eens leuk zeg! Broer en zus vieren feest op het veld.
CWO heeft nu de juiste energie en heeft meer veldoverwicht. Noa die de bal goed onderschept en het spel goed verdeelt en naar voren brengt.

Eysan die ook vandaag weer moeilijk te passeren is, krijgt de bal bij Dewi waardoor Aslan de bal krijgt toegespeeld. Die kijkt en twijfelt niet en via een mooi afstandsschot zet hij CWO op voorsprong. Toppie! Amylia werkt hard en probeert de vele gaten dicht te lopen. Mooi om te zien dat ze blijft doorgaan! Levi heeft via een mooie redding de bal en speelt Noa aan. Noa speelt Mats aan die Tygo in de loop aanspeelt en BOEM! Daar is de 3-1 voor CWO. Zo dan! Dit was er 1 uit het boekje hoor!

In deze pauze krijgen alle kids een compliment voor de getoonde inzet en we benoemen het verschil van het 2de kwartiertje t.o.v. het 1ste kwartiertje. Blijf hard werken en bewegen en zorg ervoor dat de tegenstander geen ruimte krijgt om te voetballen.

Dewi heeft veel energie gegeven en mag extra rust pakken. Tygo mag daardoor op het middenveld en Aslan weer in de spits. Spartaan’20 heeft zich hier en daar aangepast en CWO staat gelijk onder druk in het begin van het 3de kwartiertje. Levy heeft mooie redding. Darrell is weer ouderwets actief en dreigend op linksvoor. Helaas kunnen we niet voorkomen dat Spartaan’20 er vanaf afstand er weer eentje in kan schieten. Zonde CWO! Kom op! Mooi om te zien dat team karakter heeft. Mats als centrale verdediger stuurt de boel goed aan waardoor we weer wat meer naar voren durven te voetballen. Zo! Daar even een mooi combinatie tussen Amylia en Aslan. We zien weer geloof in het team. Eysan met een mooie actie verovert de bal en geeft een pass naar Darrell, die kapt en draait en schiet….keeper laat hem los…en yesssss! De bal is over de lijn! 4-2 voor CWO. Spartaan’20 zet nog een paar keer aan maar Tygo is op het middenveld een groot probleem in de opbouw voor de Spartaan’20.

Aslan mag nu even gaan rusten, waardoor Dewi op het middenveld komt en Tygo doorschuift naar voren. Onze verdediging met Noa, Mats en Eysan hebben hun handen vol aan de aanvallen van de Spartaan’20. Mooi om te zien dat ze elkaar rugdekking geven en dat de middenvelders Darrell, Amylia en Dewi steeds meer uit zichzelf komen helpen. Spits Tygo blijft goed aanspeelbaar.

Zo gaat het spel dit laatste kwartiertje op en neer en heeft Levy wederom nog een mooie redding.

Met inzet en vooral veel karakter van elk spelertje van CWO springen we dan ook een gat in de lucht als de scheidsrechter fluit voor het einde van deze wedstrijd.

Het woord karakter is al even gevallen. Maar halen we er vandaag even uit om extra te benoemen. Het is prachtig om te zien dat deze mooie CWO-kinderen over het juiste karakter beschikken.

Nooit opgeven en blijven gaan! Geloof in jezelf dat ook vandaag je er alles aan gedaan hebt een betere versie van jezelf in het veld te zetten.

Wat kan voetbal soms toch mooi zijn!

Noa en Tygo onwijs bedankt voor het invallen, jullie inzet en fijn dat jullie ons hebben willen helpen!

Hele fijne vakantie allemaal en tot de volgende wedstrijd!