CWO JO11-2 De beloning!

Het is zaterdagochtend 10 februari. Het is heerlijk voetbalweer. Vandaag staat voor CWO 11-2 de thuiswedstrijd tegen Transvalia 11-1 op het programma.

Het is deze keer een rommelige start van de wedstrijdvoorbereiding. Mats is een weekend weg en daarvoor hebben we vooraf afspraken gemaakt met 11-1 om een speler van hun bij ons in te passen.

Enkele spelers van 11-2 zijn niet op tijd, en een enkeling heeft niet alles meegenomen waardoor de ouder op en neer naar huis moet om alles compleet te krijgen. Helaas door omstandigheden krijgen we ook in de kleedkamer te horen dat de afgesproken uitwisseling met speler van 11-1 niet plaats kan vinden.

De trainers pakken gauw het tekenboek erbij, maken nieuwe opstellingen en besluiten om met de 9 van 11-2 de uitdaging aan te gaan en lekker te gaan voetballen.

In de voorbespreking herhalen we met het team dat afspraken maken een onderdeel is van een goed team zijn. Op tijd zijn en je spullen in orde hebben is eigen verantwoordelijkheid, maar als je dat niet nakomt heeft het hele team daar last van. En dat willen we natuurlijk niet.  De afspraken die we met elkaar in het veld hebben, die weten we, maar we willen vandaag vooral het voetbal plezier zien, het samen werken en als team vandaag aan de slag gaan.

Onze dag-aanvoerder Aslan neemt de ploeg mee naar veld 3B voor de warming up.

We heten de tegenstander welkom met onze, in de regio inmiddels bekende, openingsceremonie en verwelkomen (en bedanken!) ook weer onze vaste scheidsrechter Yunus!

1ste 15 min

CWO begint goed. Transvalia is bij aanvang nog niet compleet maar na 5 minuten zijn zij ook compleet. CWO heeft dit even kunnen gebruiken om comfortabel te worden aan de bal. Meerdere schoten van CWO op de goal, maar de precisie ontbreekt nog. Ook Transvalia heeft enkele schotjes maar dit kwartiertje is aardig in balans en we gaan met een 0-0 de time-out in.

2de 15 min

In de time-out geven de trainers een compliment voor de getoonde inzet en resultaat van dit kwartiertje! Er wordt goed samen gespeeld. Darrell mag even gaan rusten en Aslan komt nu in het veld. En daar gaan we! KOM OP CWO!

Er wordt hard gewerkt door CWO-ers, want er zitten wel wat handige spelertjes bij de tegenstander die het CWO regelmatig moeilijk maken. Gelukkig hebben we Levi in de goal die met een paar hele belangrijke reddingen zijn goal nog leeg weet te houden. Rover staat tegenover een boomlange spits (1,5 kop groter) maar werkt keihard en heeft deze speler “in z’n zak”. Eysan heeft een hele behendige speler tegenover zich en de duels gaan er stevig (maar fair) aan toe. Eysan is enorm gegroeid in mentaliteit en ze laat zich niet aan de kant zetten, wauw, gaaf om te zien.

We krijgen een corner op rechts en Aslan gaat er maar eens goed voor staan. Hij legt aan, schiet en BOEM!!! Zo de bal voor de 2de paal erin! Wat super zeg! 1-0!

We spelen dit kwartiertje netjes uit en gaan vrolijk richting de kleedkamer.

Pauze

In deze pauze leggen we wat tactische omzettingen uit. Darrell naar rechts en Beau naar links.

Amylia, Dewi en Mas wisselde goed van posities en we gaan daar mee verder in het vervolg van de wedstrijd.

3de 15 min

Dewi mag extra gaan rusten waardoor Darrell op rechts met de tips van de trainers aan de slag mag gaan. Ook nu is CWO positief en dreigend naar voren. Het is dan ook Beau die vanaf links laat zien dat doorgaan loont. Via een dribbel, goede blok tegenstander, maar toch weer de bal willen hebben met uiteindelijk een subtiele bal op Darrell die zo de 2-0 binnen knalt! Whoop Whoop!!! Wat goed!

Amylia als rechtsachter onderschept de aanval van Transvalia. Ze staat daar met veel vertrouwen.

Mas probeert op het middenveld de boel goed te verbinden. Ophalen, draaien, kijken…het lijkt wel of in deze fase bij iedereen alles lukt. Het vertrouwen groeit en groeit als Aslan de bal van Eysan aangespeeld krijgt die met een mooie steekbal Beau voor de keeper zet en prachtig afrondt! 3-0! Wat een weelde!

Rover beukt voor de zoveelste keer die boomlange spits aan de kant en Levi die nog steeds de nul weet te houden.  Fluitje van de scheids, op naar de time-out en laatste kwartier.

4de 15 min

Amylia heeft 3 kwartier alles gegeven en dat hebben we teruggezien in het veld, klasse meid! Dewi komt voor haar in het veld en de energie knalt ervan af.

We zien vermoeidheid, zweet druppels maar ook in de ogen zien we het besef….zou het dan deze gaan lukken….?!

De trainers geven aan nog 15 minuten alles maar dan ook alles(100%) te blijven geven met en voor elkaar!

WIE ZIJN WIJ? WIJ ZIJN CWO! Zo dan…Deze was in Rotterdam te horen…. Let’s go!

Het spel gaat op neer, en we lopen, we rennen, we pakken de bal af, we schieten op de goal, we voorkomen aanvallen van Transvalia, we wisselen onderling van posities om elkaar te helpen, we….we….we….WINNEN!!!!! Daar is het fluitsignaal en de kinderen vliegen elkaar in de armen. De ontlading! Eindelijk na zoveel verlies partijen eindelijk de beloning die de CWO’ers zichzelf hebben bezorgt! FAN-TAS-TISCH!!

In de kleedkamer benoemen we dan ook dat we super trots zijn dat elke CWO’er vandaag alles heeft gegeven en dat ze zich de beloning hebben gegeven die ze verdienen!!!

Op naar de inhaal wedstrijd tegen de Spartaan volgende week, we hebben er nu al zin in!

Pieter, Pascal en Serge