CWO JO11-2 Anders dan anders

Het is zaterdag 28 oktober 2023. Start van fase 2 thuis tegen Sparta CWO JO11-2.
De herfst is duidelijk begonnen. Stevige wind en af en toe bui komen uit de donkere wolken boven ons mooie CWO-complex aan het trimpad.

In de kleedkamer houden de trainers de gebruikelijke voorbespreking. Deze wedstrijd gaan we het iets anders doen anders. Afgelopen oefenwedstrijden hebben we geoefend in een 1-2-3-2 opstelling. Dit hebben we geoefend om het accent meer naar voren te kunnen leggen i.p.v. onze fase 1 opstelling 1-3-3-1.

Onze dag-aanvoerder Amylia neemt de ploeg mee naar veld voor de warming up.

Scheidsrechter Yunus fluit onze wedstrijd en daar zijn we hem wederom erg dankbaar voor!

Deze keer helemaal in een mooi echt scheidsrechter tenue!

We starten deze wedstrijd met Levi in de goal, Eysan, Rover achterin. Middenveld met Darrell, Aslan en Mas. Beau en Dewi staan links- en rechts voorin. Mats en Amylia beginnen als reserve.

We zijn begonnen! En hoe! We beginnen zeer positief en het hele team zit gelijk bovenop de tegenstander. Vanuit achteruit wordt Dewi aangespeeld die Darrell in de ruimte aanspeelt, goede aanname, dribbelt en direct zijn eerste schot op de goal erin ziet gaan! WHOOP WHOOP! 1-0! Wat een start.

Terwijl we nog de polonaise aan het lopen zijn heeft Sparta inmiddels alweer afgetrapt en lopen zo naar onze goal en schieten de 1-1 binnen…tja…oke…
We proberen nu verzorgt te voetballen. Rover en Eysan staan “compact” en houden regelmatig aanvallen van Sparta goed tegen. Het middenveld met Darrell, Aslan en Mas staat “open” waardoor opbouwen lastig wordt. Levi heeft enkele goede reddingen. Toch proberen we het nog met enkele pogingen van onze voorhoede met Beau en Dewi maar tot doelpunten komt het niet meer voor beide teams.

Mas en Dewi maken plaats voor Mats en Amylia. We houden vast aan de afspraken die met elkaar gemaakt zijn. Gebruik de energie op de juiste momenten.

WIE ZIJN WIJ? WIJ ZIJN CWO!! Knalt het over veld 3.

Sparta heeft in deze fase van de wedstrijd de overhand. Als CWO de bal heeft zitten zij er bovenop waardoor wij niet in ons spelletje kunnen komen. Levi staat echt goed te keepen. De 2 doelpunten die vallen kan hij dan ook niets aan doen. We delen nog wat plaagstootjes uit, maar de rust bewaren in balbezit en elkaar helpen, lukt nu even niet.

Sparta is beter, en toch doen we het zelf echt beter dan onze uitwedstrijd tegen Sparta JO11-3.

We houden veel aanvallen van Sparta tegen en proberen aan het team mee te geven dat we de rust moeten bewaren(in bal bezit) en het overzicht moeten houden om elkaar de ballen(goed) aan te spelen.

Eysan en Darrell gaan even aan hun welverdiende pauze beginnen. Mas en Dewi gaan naar het middenveld. Mats gaat naast Rover in de verdediging.

Wat we zien is eigenlijk een herhaling van de 2de 15 min. Levi die veel ballen uit de goal houdt maar er helaas toch 3 uit het netje moet halen. Het voelt en het gaat anders dan anders en dat klopt ook, want er worden nu andere acties verwacht dan dat we hiervoor hebben gevoetbald.

Voorin staan betekend niet dat je moet kijken hoe ze het achterin oplossen.

Van achter de bal naar voren schieten en hopen dat ze het daar maar oplossen, is niet de oplossing.

Het middenveld wat uit elkaar loopt kan de grote open gaten niet belopen.

Kortom we zien wat er gebeurd en we gaan het CWO team helpen om een goede laatste 15 minuten te gaan voetballen.

Mas geeft aan niet meer verder te kunnen waardoor Aslan kan blijven staan.

Rover mag nu gaan rusten waardoor Eysan weer links achterin komt te staan.

De teamleiding herhaalt de opdracht in het compacter staan, en met elkaar naar voren en naar achter te bewegen.

We zien weer een strijdvaardig CWO. We komen er weer wat meer uit. Veel strijd op het middenveld en af en toe een keuze die niet past bij het moment….maar dat accepteren we omdat dit past bij ontwikkeling. Als je ervaart dat je iets doet wat minder handig is leer je en geef je jezelf een kans het de volgende keer beter te doen.

Het blijft in deze laatste 15 minuten 0-0 en dat is waar we trots op kunnen zijn omdat we in staat zijn geweest toch op mentaal vlak iets anders te brengen.
Ook als je 1-6 tegen Sparta achter staat.

Het is vandaag anders dan anders gegaan, is dat erg? Het is maar hoe je ernaar kijkt.

We zijn in een situatie gekomen waarin we hebben ervaren wat we anders kunnen en moeten gaan doen. Ontwikkelen kan alleen als je in deze situaties terecht komt.
Dit gaat ons hele team namelijk helpen in de wedstrijden die komen gaan.

Komende week gaan we weer lekker trainen om volgende week zaterdag tegen Blijdorp 11-2 weer het volgende stapje te maken!