CWO JO10-2 “Lekker zonnetje”

Het is zaterdag 15 april. Een heerlijk zonnetje probeert uit haar winterslaap te komen. CWO JO10-2 speelt op deze mooie dag uit in Hillegersberg te Rotterdam tegen ook een JO10-2 team.

In onze vorige wedstrijd hebben we letterlijk extra energie gekregen, niet alleen van de overwinning maar ook van de tabletjes die trainer Pascal bij zich had. Dus ook deze keer weer een tabletje erin voor extra energie. Moet dan goed komen toch?

We beginnen deze mooie dag met Fenne in de goal, Aslan en Dewi achterin met daartussen Mas(aanvoerder) en Darrell en Daniel als aanvallende middenvelders. Rover begint als reserve.

We zijn begonnen! En…we staan 1-0 achter…. Snelste tegentreffer ooit bij dit CWO JO10-2 team.

Oke, zijn we wakker?! Dan gaan we nu echt beginnen. CWO speelt onrustig. Wat is er aan de hand? Er zit geen rust in het spel, we raken steeds snel de bal kwijt. De volgende tegentreffer is een feit. Kom op CWO! CWO dwingt een corner af op links. Mas gaat er eens goed voor staan en ziet Daniel bij de 2de paal in komen lopen! Kopbal Daniel! Kijk!
Mooie standaard situatie die goed benut wordt.

In de time out geven de trainers aan dat het allemaal wel wat feller mag. Niet kijken naar hoe goed de tegenstander kan voetballen, maar pak de bal af en hou de bal in de ploeg. Die van CWO dan he… 😉

Rover komt er nu in en Aslan verschuift van achteren naar voren waardoor Daniel even mag gaan pauzeren.

CWO laat nu zien de afspraak om te kunnen zetten in daden. Rover heeft de bal en loopt vanuit de verdediging goed door en bedient Darrell die weer ouderwets met links hard uithaalt en de 2-2 op het scoreboord zet. Toppie kanjers!

Het spel gaat nu wat meer heen en weer en we proberen wat meer te voetballen. Hillegersberg voetbalt met meer overtuiging en de volgende aanval kan door Dewi en Fenne niet meer tegengehouden worden waardoor het 3-2 voor Hillegersberg is. Toch zien we nu wel veerkracht bij CWO. Er wordt hard gewerkt.

Het is uiteindelijk Dewi die goed aansluit en de bal afpakt en Darrell een goede voorzet geeft. Ook nu aarzelt Darrell geen moment en is het weer 3-3! Heel goed!

In de pauze geven de trainers CWO een compliment voor de aanvallen. We zien echter ook dat het voetbal er nog niet in zit. Bij balbezit zijn we vrij snel de bal weer kwijt, en dan moet je er weer achter aan. Dat kost blijkbaar een hoop energie.

Dewi mag nu even gaan rusten en Daniel zal vanaf rechtsachter gaan spelen.

Wederom de tip aan de CWO-ers meegegeven dat er feller op de bal gespeeld moet gaan worden gaan we beginnen aan de 3de 12,5 minuut. Het duel is nu wat meer in balans. We komen nu ook zelfs af en toe 1 op 1 voor de keeper van Hillegersberg te staan, maar de bal gaat er niet in.

Door een pechbal achterin die Fenne verrast komen we 4-3 achter. Het lukt in deze fase niet om een vuist te maken en elkaar te helpen.

Dat is dan ook wat de trainers aangeven in de laatste time out. Kom op CWO doe het samen!

Speel het spel en gun elkaar de bal. Blijf positief en coach elkaar.

Dewi komt er weer in waardoor Daniel weer naar voren schuift. Aslan zal nu reserve staan, al geeft Darrell aan, blijf erbij want Darrell lijkt last van zijn lies te hebben.

Hillegersberg komt beter uit de time out dan CWO. Ze vallen aan en zijn sterk aan de bal.

Fenne en Mas kunnen een doelpunt nog net samen voorkomen maar daarna is het toch wel weer raak en staat het 5-3 voor Hillegersberg. De trainers coachen positief naar de kinderen van CWO, want we zien ze elkaar niet helpen. Hier en daar wat gemopper. Kom CWO! “Help elkaar” galmt er over het veld.

Darrell gaat nu alsnog naar de kant en Aslan komt er snel in. Met hier en daar nog een kansje voor beide teams wordt er niet meer gescoord en gaan we richting kleedkamers met een 5-3 nederlaag.

In de kleedkamer houden we nog even de nabespreking waarin de trainers aangeven dat we vandaag “Het team” hebben gemist. Klaar staan voor elkaar. De bal in elkaars voetjes spelen. Namen roepen. Als het even niet lukt elkaar aanmoedigen. Koppie omhoog. Het samen doen, als team.

De trainers zijn van mening dat het spelen van dit soort wedstrijden nodig is om te leren en te groeien.

Het zonnetje is inmiddels wat feller gaan schijnen en de airco gaat zelfs aan op de terugreis richting Vlaardingen. De lente zal toch echt wel gaan beginnen nu en we kijken uit naar de volgende wedstrijd waarin we als een zonnetje met elkaar gaan voetballen, toch?!

De leiders/Trainers

Pascal & Serge