CWO JO10-2 “Fijne Feestdagen”

De oranje vlaggetjes worden verwijderd, NL vlaggen worden van de gevels gehaald en de toeters worden opgeborgen.
Nederland is chagrijnig na de uitschakeling de avond ervoor tegen Argentinië. Het (voetbal)leven gaat ook na deze teleurstelling gewoon weer door.

En dus…..maken we ons op voor de laatste wedstrijd van deze fase 2. Op het programma staat voor zaterdag 10 december 2022 de wedstrijd thuis tegen COAL JO10-1.

In onze voorbespreking herhalen we onze vaste afspraken. Maar we spreken ook (extra) af deze wedstrijd vanaf het begin te beginnen, gelijk de “beuk” erin.
Kijken of het lukt een traditie (eerst achter komen) te doorbreken.

Onder leiding van Daniel(aanvoerder) gaan we beginnen met Mas en Dewi in de verdediging. Daniel en Darrell op het middenveld, met Aslan in de spits. Fenne staat weer in de goal en Rover begint als reserve.

COAL neemt de aftrap, het spel is begonnen. CWO zit er gelijk bovenop! CWO laat zien zich aan de afspraak te kunnen houden en BOEM! Daar is het Aslan die de 1-0 op het scoreboard neerzet.

Wat een vrolijkheid! Yes, en door! Door goed verdedigingswerk van Dewi en Mas komt de bal bij Darrel.

Darrell gebruikt goed zijn lichaam en stoomt door over de linkerzijde en weet een voorzet voor de goal af te leveren, en daar…komt Daniel aan gegleden die de 2-0 binnen schuift! Zo dan, nog meer vrolijkheid! Goed gedaan!

Fenne kan helaas niet voorkomen dat COAL de 2-1 binnenschiet, waarna we de time out in gaan.

Het CWO-team krijgt hier de complimenten die het verdient. Gemaakte afspraken zijn nagekomen, heel goed!

De 2de 12,5 minuut gaan we beginnen met Rover en Mas in de verdediging, Dewi en Darrell op het middenveld en Aslan in de spits. Nu mag Daniel even gaan rusten. COAL heeft zich duidelijk aangepast want in deze fase van de wedstrijd vliegen de aanvallen ons om de oren. Fenne die goeie reddingen verricht heeft er helaas 2 door moeten laten en gaan we met een 2-3 achterstand de pauze in.

De 3de 12,5 minuut is er voor CWO helaas geen ander spelbeeld. Darrell heeft nu even pauze waardoor Alsan weer linksvoor is komen te staan. Ook in deze fase scoort COAL slim 2x en vergeten wij zelf ook te scoren. De vaste afspraken, de aftrap, de corners, de uitballen…..we weten elkaar even niet te vinden.

In de laatste time out, geven de trainers aan dat deze laatste 12,5 minuut gewoon weer op 0-0 begint. Ga gewoon weer lekker voetballen en help elkaar. Dan gaan we ervoor om deze 12,5 te pakken.

Met Aslan nu als reserve is Darrell weer in het veld gekomen en beginnen we met volle energie.

Het is koud en lichte sneeuw valt zelfs even uit de lucht maar daar heeft de tegenstander ook last van.

Het is COAL dat weer 2x het netje doet bollen, en hebben de pogingen van CWO helaas geen doelpunten opgeleverd, waardoor dit jaar gaan afsluiten met een 2-7 nederlaag.

Zelfs op het allerhoogste niveau “ons oranje” zijn ze altijd bezig met de opstelling en elkaar als team verder te helpen. Hoe kom je met elkaar een stapje verder en waar liggen de mogelijkheden om jezelf te verbeteren.

Als trainers kunnen wij niet anders constateren dat al onze kinderen van CWO JO10-2 zich de afgelopen fase hebben ontwikkeld. We hebben in veel wedstrijden (wijze)lessen geleerd. We hebben deze wedstrijd laten zien, dat als je met een andere instelling begint we ook in staat zijn om zelf eerst te scoren. In andere wedstrijden hebben we ervaren hoe het is om in een andere positie te spelen.

Hoe reageren we op elkaar als we achter komen te staan. Wat kan je doen als speler om de keeper te helpen. Hoe kan onze keeper het team nog beter ondersteunen in balbezit.

Wat ging er goed? Wat kan er beter……?

Daarmee gaan we dan ook positief het nieuwe jaar in, en gaan we in trainingen weer veel plezier maken en oefenen…oefenen….en oefenen….. Het valt vanzelf allemaal een keertje de goede kant op.

Namens onze kinderen van CWO 10-2, en wij als trainers willen jullie als trouwe supporters, verslagen lezers, vrienden van de andere CWO JO10 teams, iedereen eigenlijk, hele fijne kerstdagen toewensen! Heb een mooi (en vooral veilig) oud&nieuw feest!

Tot volgend jaar, op en rond de voetbalvelden!

De leiders/Trainers

Pascal & Serge