CWO JO10-1 laat Kethel Spaland JO10-1 in de allerlaatste seconde glippen.

Vandaag mochten de Vlaardingers alweer op bezoek bij Kethel Spaland. Dit affiche staat een paar keer per jaar op het programma.

In de 1e fase pakten CWO JO10-1 hier nog het kampioenschap. Al en met al te zeggen dat deze teams niet voor elkaar onderdoen en dat was ook deze keer weer.

In de ongure omstandigheden op het dek van de A4 begonnen beide de teams fel. Miguel en Melih die de taak hadden de beste speler van Kethel Spaland uit te schakelen.

De Kethellappers waren het die de score openden. 1  –  0.

Het was een echt voetbalduel met kleine kansjes over en weer. Eerst was het Boaz die door een steekbal van Iven geheel vrij voor de keeper verscheen maar helaas net niet genoeg kracht en richting mee kon geven.

De bezoekers hebben inmiddels geleerd dat de wedstrijd nog niet gestreden als het even niet mee zit en gingen volle bak.

Nog voor rust was het Adam die met een combinatie met Owen een vlammend schot kon fabriceren en vanad de aftrap meteen druk van Amin waarbij Adam het weer probeerde en met ietwat geluk de Vlaardingers op een voorsprong schoot 1  –  2.

Vlak voor rust kreeg Kethel Spaland de kans om de gelijkmaker te maken. Salim probeerde met een uiterste krachtsinspanning dit te voorkomen.

Dit lukte gedeeltelijk de rebound was helaas voor de thuisploeg 2  –  2.

De wedstrijd was volledig in evenwicht waarbij de wind zijn deel van het spel wel in beslag nam.

Het was “bij vlagen” lastig voetballen.

In de tweede helft ging beide teams voor de winst zonder de verdedigende stellingen te verlaten.

Eerst was het Kethel Spaland wat weer de voorsprong nam door een snelle aanval over links. 3  –  2. Hierna was het Ikra die indribbelde tot zowat de middenlijn en op goed geluk uithaalde en over de keeper in het doel de gelijkmaker aantekende 3  –  3.

Dit leek ook de eindstand te worden maar in de allerlaatste seconde liet CWO Kethel Spaland toch nog een ontglippen doordat een voorzet door niemand goed ingeschat werd en bij de tweede paal binnenviel. 4  –  3. Hierna volgde meteen het eindsignaal.

Ook dit hoort bij voetbal.

Gelijkwaardige teams, gelijkwaardig spel en toch “met lege handen” althans…. Misschien zitten hier wel meer leermomenten in voor CWO.

Wie zal het zeggen…. Komende week weer hard trainen om de progressie in stand te houden.