JO7-2

Zaterdag is de leukste dag van de week, want dan mag de JO7-2 van sv CWO laten zien wat ze op de Voetbalsgoals van sv CWO hebben geleerd. Mats, Idris, Vince, Zayn en Massin hebben al heel wat leuke trainingen gekregen, mede dankzij de vele vrijwilligers van de Voetbalsgoals. Wij als JO7-2 willen iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingezet bedanken, want zonder jullie stonden wij niet met zoveel plezier en ervaring op het veld vandaag. Wist je dat de VBS nog steeds gemotiveerde trainers zoekt om dit succes door te laten groeien?
Vandaag speelden we op het vertrouwde veld van de Voetbalsgoals en zoals de trainers het zeggen: “We spelen THUIS!”
De trainers hebben extra vroeg afgesproken om de velden voor onze gasten uit te zetten, zodat alles gereed staat voor de eerste wedstrijd. Eerst moesten de trainers even stiekem Google gebruiken om te checken hoe groot zo’n veld nou eigenlijk moet zijn (niet verder vertellen hè!). Wat een samenwerking met de trainers van JO7-1 en JO7-2! Gerald stond ervan te genieten en moedigde de trainers nog even aan met een knipoog.
Om 09:00 hebben we boven in onze gezellige kantine afgesproken. Meteen hoor je de jongens van JO7-2 tegen elkaar zeggen: “Vandaag gaan we plezier maken!”. Mooi om te zien dat het steeds meer een hecht team wordt. Mats, Idris, Vince, Zayn en Massin zien ook dat de toppers van JO7-1 thuis spelen en er wordt meteen geroepen: “Wat cool, we spelen naast elkaar vandaag!”. Dan roepen de trainers de jongens bij elkaar voor het omkleden en beginnen we met de warming up, waarbij meteen weer wordt gevraagd om de krabbendans.
Om 09:30 start de eerste wedstrijd. We beginnen vandaag tegen TOGB. De trainers geven nog wat laatste tips mee en dan roepen we heel hard: “We gaan plezier maken!”. Waar de tegenpartij meteen scherp begint, kijken de trainers elkaar aan: Wat is er aan de hand, hebben de stoere jongens nou CWO-vrees, zoals je weleens hoort van Kuip-vrees…? Ze zijn duidelijk niet wakker en thuis spelen is nog niet ons ding, want wat is het spannend; we zien de JO7-1 vriendjes én we zien de Voetbalsgoals vrienden. En dan ook nog eens zelf voetballen… Het team is van slag en wat heeft de tegenpartij goed getraind deze week. Het lukt ons om 2x te scoren en niet zomaar, nee door goed samen te spelen, waardoor Massin en Idris het kunnen afmaken met een goal. Helaas verliezen we met 2-4 van een goed voetballend TOGB.
Om 09:50 staat een nieuwe tegenstander (XeroxesDZB) op het programma. Tegen deze tegenstander hebben we nog niet gespeeld, dus goed opletten wordt er gezegd door de trainers. Maar het is duidelijk niet onze dag en we missen wedstrijdervaring. We krijgen geen grip op de wedstrijd en verliezen met 0-6 van XeroxesDZB.
Om 10:10 staan onze buren van VFC klaar. Deze tegenstander kennen we goed en we willen laten zien wat we kunnen. Nog 1 keer knallen voor het THUIS publiek! Wat is het druk langs de lijn en die druk voelen de helden van CWO-JO7-2. Ook VFC heeft deze week niet stil gezeten; wat een start van de jongens van VFC! We staan snel 0-2 achter en nu gaan de trainers achter het team staan. Mats wil aan het thuispubliek laten zien wat we kunnen en zwaait snel naar zijn opa, waarna hij Idris op de goal afstuurt die meteen kan scoren. 1-2! We leven weer wat op en Zayn pakt ook meteen zijn kans na een mooie voorzet van Massin, en ja hoor, Zayn scoort de 2-2. Toch komen we weer 2-3 achter, maar Idris wil vandaag niet nog een keer verliezen en samen met Vince schiet hij de bal naar voren. En ja hoor, Idris scoort de 3-3. Dan slaat de vermoeidheid toe en moeten we de tegenpartij feliciteren, want ook deze partij verliezen we. VFC is met 3-6 te sterk voor ons.

Ondanks dat we 3 wedstrijden verloren hebben is de sfeer in de kleedkamer uitstekend. Trainer Alireza heeft een teamuitje op de agenda gezet: We gaan pizzabakken met heel het team! Dit nieuws valt goed bij de jongens. We hebben weer genoten van de toppers van JO7-2 en wat hebben we veel plezier gehad. We doen nog een snoepje en een drankje in de kantine en gaan met een goed gevoel naar huis. Op naar volgende week!
Combinatie Wil Overwinnen!
Tot volgend week groetjes Alireza, Vincent en Michael