Vlaardingse Derby

CWO JO11-2 vs  Zwaluwen JO11-1

Deze zaterdag stond voor JO11-2 de derby tegen Zwaluwen op het programma.

We hebben deze ploeg in juni tijdens de oefenwedstrijden al een beetje leren kennen en hebben gezien dat ze best goed kunnen spelen.

Maar altijd uitgaan van eigen kracht en vooral niet al te veel onder de indruk zijn vooraf.

Tijdens de trainingen op maandag en woensdag ging het er op momenten fel aan toe en hadden de trainers de indruk en hoop dat de taken en leerpunten meegebracht zouden worden naar deze wedstrijd.

Onze gastspelers vandaag Daniël en Niek (11-1) kwamen ons vandaag versterken omdat Rover en Darrell er helaas niet bij konden zijn.

Om 10.45u klonk het fluitsignaal door scheidsrechter Yunus (wederom dank!) en konden we van start met Maas, Mas, Mats, Niek, Beau, Amylia, Eysan en Aslan.

De 1e 10 minuten ging het aardig gelijk op en had CWO een betere opbouw dan onze tegenstander. Er werd leuk gecombineerd tussen Mas, Eysan en Mats, zij konden met succes Niek, Beau, Aslan en Amylia vinden. Maar helaas stuitten we op 3 goede verdedigers en een dito keeper en was het Zwaluwen die in het eerste deel de 0 – 1 wist te maken.

In de time out werden de ‘mouwen nog eens opgestroopt’ en afspraken doorgenomen.

In het 2e deel kwamen zoals afgesproken Dewi en Daniël in het veld (voor Beau en Amylia).

Spits Daniël stond helemaal klaar met Niek, Mats en Dewi om de achterstand te gaan ombuigen naar een voorsprong, maar de taaie verdediging van Zwaluwen stond er continue bovenop, waardoor het vinden van een echte opening erg moeilijk werd. Maar dat lag zeker niet aan jullie inzet hoor!

Het was dan ook jammer dat Zwaluwen vlak voor rust stiekem de 0 – 2 binnen schoot.

De rust kwam dan ook als geroepen en konden we in de kleedkamer even bijkomen en de tactiek nog eens doornemen. Dit was niet het mooie spel dat Zwaluwen in de voorbereiding liet zien, maar er staan wel 2 behendige aanvallers.

Kortom we proberen onszelf te herpakken en gaan vol goede moed het 3e deel in. Niek en Eysan mogen hun verdiende rust pakken en Amylia en Beau komen er weer in. Eysan stond met Mas en Aslan goed te verdedigen, we stonden vaak op de juiste plek maar Zwaluwen was toch net wat agressiever. Maas had uiteraard weer onmogelijke reddingen, top gozer!  Maar we moesten toch de 0 – 3 incasseren.

We proberen op het middenveld en voorin actie te maken en we zien dat Zwaluwen daar een aantal momenten toch flink moeite mee heeft. Maar zij weten toch weer de bal voor te krijgen, door flinke charges van zowel Mas als Mats (lekker mannen) komen we weer in balbezit. Mats passt naar Daniël en die lanceert Beau op links, hij frommelt zich tussen 2 tegenstanders door en zet voor op Aslan die heeft de bal zo voor het intikken. Eindelijk ons verdiende doelpunt 1 – 3, goed samengewerkt. Zou dit nog voor een omslag kunnen zorgen? Het onderlinge gejuich beloofd veel.

Kom op de beuk erin, er komt meer pit in ons spel. Mats worstelt zich nog een keer door de verdediging en pegelt de bal richting doel, Daniël zet nog in op de rebound maar die keeper zit er alweer goed bij.

Dan brengt Zwaluwen 2 wissels in en die zorgen bijna direct voor de 1 – 4. Jammer voor ons.

In het 4e deel komen Niek en Eysan weer in het veld voor Aslan en Mats. Ondanks ons puike verdedigingswerk, de creativiteit op het middenveld en de aanvallende inzet, weten we het tij niet te keren … en we krijgen helaas de 1 – 5 en 1 – 6 nog te verwerken.

Deze week weer lekker trainen en kijken we vooruit naar onze wedstrijd tegen Excelsior ’20 (lekker vroeg om 8.30 de aftrap).

Niek en Daniël bedankt voor jullie komst!

Groeten,