Eerste wedstrijden CWO JO7-3 op een mooie zonnige winterochtend

Vandaag was het dan eindelijk zover. Op een frisse, zonnige winterochtend begon het avontuur voor ons nieuwe JO7-3 team. Met enthousiasme en spanning in hun ogen, betraden de zes jonge spelers het veld om 09:00 uur, klaar voor hun eerste voetbalwedstrijden.

Het team speelde in totaal drie wedstrijden, waarbij ze een indrukwekkende start maakten tegen de buren van VFC JO7-4 en, van iets verder weg, de teams van sv Portugaal JO7-1 en WCR JO7-1.

De eerste wedstrijd tegen sv Portugaal was gelijk een mooie les voor de mannen. Ze namen een indrukwekkende voorsprong met 5-1, waarbij het samenspel en de inzet van de jongens voor deze fantastische prestatie zorgden. Maar voetbal is onvoorspelbaar, en de tweede helft van de wedstrijd bracht een onverwachte wending. Ons team, hoewel ze bleven strijden en hun uiterste best deden, zag de tegenstander langzaam hun voorsprong inlopen. Ondanks de moedige pogingen van onze jonge spelers om de wedstrijd te keren, eindigde de match in een 5-7 verlies. Het was een mooie les in veerkracht en het omgaan met tegenslagen.

Dat de jongens deze les hadden meegenomen naar de volgende 2 wedstrijden was duidelijk. Tegen VFC wist men de allereerste winst van dit nieuwe verse team over de finish te trekken met een klinkende 3-2 overwinning. Tegen WCR was het los. Vol zelfvertrouwen werd dit een overwinning in de dubbele cijfers met 12 tegen 4 voor onze jongens van CWO JO7-3. Dit gaf de jongens een enorme boost van vreugde.

Als vader/coaches zijn we ongelooflijk trots op wat deze jongens vandaag hebben laten zien. Hun passie, inzet, en sportiviteit beloven veel goeds voor de toekomst. We kijken uit naar de groei en de successen die nog zullen komen voor dit mooie team (Kalle, Louay, Hugo, Rayan en Noah; speciaal dank aan Basem en Mert voor het invallen vandaag).

Tot volgende week!