CWO JO11-2 Stapje voor stapje

Het is zaterdagochtend 27 januari. Het is heerlijk voetbalweer en zelfs hier en daar een zonnebril waarneembaar. Vandaag staat voor CWO 11-2 de thuiswedstrijd tegen Portugaal 11-2 op het programma. We weten dat zij in ongeveer dezelfde kleuren spelen en hebben wij ervoor gekozen in ons mooie licht blauwe presentatie shirt te gaan spelen.

In ons vorige verslag hebben we jullie meegenomen over inzet (50%-100%), en hoe we met de CWO’ers bezig zijn alles te geven en het verschil uit jezelf te kunnen halen.

In de kleedkamerbespreking herhalen we dit en de kinderen zijn duidelijk. Ze gaan vanaf minuut 1 alles geven. We zijn benieuwd!

Onze dag-aanvoerder Dewi neemt de ploeg mee naar veld 3A voor de warming up.

We heten de tegenstander welkom met onze, in de regio inmiddels bekende, openingsceremonie en verwelkomen (en bedanken!) ook weer onze vaste scheidsrechter Yunus!

CWO begint sterk zeg. In onze bekende veldbezetting (met deze keer de middenvelders dichter naast elkaar) zitten we bovenop de bal en laat het team zien zich aan de afspraken te willen houden. De druk is naar voren en daar krijgt CWO de eerste corner. Aslan neemt de corner en wordt door Mas handig doorgetikt naar Darrell die snoeihard de bal in het netje jaagt! 1-0. Super goed!

Portugaal laat zich nu wat meer zien en laten verschillende combinaties erop los. Eysan, Mas en Rover houden de boel achterin goed dicht, maar kunnen niet voorkomen dat een corner van Portugaal ongelukkig via een speler van CWO naar binnen rolt.

Levy heeft de bal en speelt de bal hoog naar de middenvelders Mats en Amylia. Ze controleren de bal en weten Darrell te vinden die voorgeeft op Aslan en BOEM! Daar is de 2-1 voor CWO. Supergaaf dit hoor!

In de time-out geven de trainers een compliment voor de getoonde inzet en resultaat van dit kwartiertje! Super goed gedaan, maar we zijn er nog niet. Dewi en Beau komen nu in het veld voor Darrell en Amylia.

Portugaal heeft ook wat wissels doorgevoerd en knallen erin zeg. Dribbel hier en dribbel daar. CWO is het even kwijt. De CWO-trainers proberen de kinderen te helpen met overzicht te houden maar het overwicht is simpel weg in dit kwartiertje te groot. Levy moet helaas de bal 2x uit de goal halen en we gaan met een 2-3 ruststand de kleedkamer in voor een lekker bekertje limonade.

In deze pauze maken we het niet te moeilijk en laten de kinderen zelf aangeven wat er is gebeurd. Mooie zelfanalyses en constatering over wat er beter kan.

Het zijn nu Rover en Aslan die even extra mogen rusten. Mats als centrale verdediger doet het goed en houdt samen met de hardwerkende “backs” Eysan en Dewi veel aanvallen tegen. Het middenveld met Beau werkt ook hard om de bal bij Amylia te krijgen maar ook daar heeft Portugaal steeds iets sneller dan CWO een antwoord op. Het is nu Darrell die een corner neemt en de bal op de hoofd van Mas krijgt, de kopbal is net niet genoeg de hoek in. De druk is op CWO nu hoog en Levy vliegt echt van de ene naar de ander hoek om ballen naast en over te tikken. Een buitenkansje! We krijgen een penalty van de scheidsrechter, maar helaas belonen we onszelf niet en schuift Darrell de bal net langs de verkeerde kant van de paal. We houden door het leveren van strijd deze helft op 0-0 en dat is gezien het overwicht van Portugaal zeer knap te noemen.

De moe gestreden Mats en Eysan mogen aan hun welverdiende rust beginnen.

Nog 1 kwartiertje alles geven, het kan nog! Heb vertrouwen in elkaar, en help elkaar! De CWO-kinderen zijn vol energie en we zien dat ze graag willen. Beau met een dreigende actie over rechts. Aslan als aanvallende linkerverdediger. Dewi als rechtsachter die alles geeft. Rover met enkele goede slidings op de bal en zijn mannetje (met staartje.. 😉 ) staat. Darrell met veel dribbels en acties zeer actief op links. Mas actief op het middenveld met veel dreiging naar voren. Ook Amylia die gevaarlijk is en dan Levy die weer eens de bal uit de lucht plukt.

Hoe zuur is het als Portugaal dan toch weet te scoren in de eindfase. Het lukt CWO niet meer om te scoren en de scheidsrechter fluit dan ook af. 2-4 verloren maar alles gegeven, en meer dan je best doen kan niet.

We gaan er komen, stapje voor stapje gaan we naar die wedstrijd waarin het voor ons gaat samenvallen.