CWO JO10-2 “Vallen en opstaan”

Het is vroeg op zaterdag 26 november 2022. Zelfs meneer de Haan heeft nog geen zin om kukelukuu te roepen, maar toch zijn we al onderweg naar sv Charlois waar we om 08.30 tegen hun JO10-2 mogen voetballen.

Nadat we na aankomst een kleedkamer hadden geregeld, hebben we als team het nieuwe plan voor vandaag wederom besproken. Aslan is afwezig, waardoor vriend van het team Issa weer ouderwets mag “shinen” in ons team. De trainers hebben afgelopen week naar mogelijkheden gekeken of we met een 1-3-1 opstelling enkele spelers meer in hun kracht kunnen laten voetballen.

Spannend dus en samen met de les van vorige week zijn we dan ook benieuwd hoe de kinderen van CWO JO10-2 hierop reageren.

Fenne heeft aangegeven vaker/langer te willen gaan keepen. Dus vandaag mag ze voor het eerst een hele wedstrijd gaan keepen. Begint hier de carrière van onze toekomstige Oranjeleeuwin doelvrouw?

Met Rover centraal achterin, Darrell, Mas en Dewi op het middenveld en Issa voorin beginnen we dan ook met volle overgave in deze nieuwe opstelling variant.

Sv Charlois begint fel en vuren het ene schot af na het andere. CWO JO10-2 is wel gelijk wakker en laten zien dat ze met inzet dit openingsgeweld van de tegenstander aan kunnen.

Hoe gaaf is het dan ook als Fenne een uitbal neemt en de goed vrijgelopen Issa aanspeelt. Issa maakt een mooie kapbeweging gevolgt door diagonaal schot. BOEM! 1-0 voor.

We helpen de kinderen om goed om zich heen te blijven kijken en de posities proberen in te vullen maar dat valt niet mee daar de tegenstander wat fysieker de duels ingaat en wij regelmatig omver worden geduwd. Mas probeert de volgende aanval van sv Charlois tegen te houden waardoor de bal bij Darrell komt. BOEM! Daar is weer dat linkerbeen die het netje doet bollen. 2-0 voor!

In de eerste time-out geven we de kinderen een compliment voor de inzet maar geven we ook aan dat de middenvelders meer moeten helpen in het aanvallen maar ook in het verdedigen.

Daniel gaat spelen op de plek van Darrell en we gaan gauw starten aan de 2de 12,5 minuut.

Daniel heeft de teamopdracht goed opgepakt. Door te storen en door te dribbelen lukt het hem om de bal bij Issa te krijgen die dit kansje met beide handen aanpakt. BOEM! 3-0 voor!

Dewi maakt vele meters langs de rechterkant, en weet de balans te vinden. Rover heeft het wel druk en staat ook nog wel eens met te veel tegenstanders om zich heen. Hier ervaren we hoe belangrijk het is allemaal mee te doen. Stilstaan is eigenlijk geen optie. De druk neemt toe en zelfs door een redding op de doellijn van Daniel scoort de tegenstander niet. Deze fase laat zien, wat wij als team kunnen en toe in staat zijn. We vallen, staan op, zijn samen sterk en spelen het spel. Gaaf!

Een vreemde situatie doet zich voor. Iets met scheidsrechter, overtreding, fluiten, (bijzonder gedrag) leider van sv Charlois, wel of niet goal voor sv Charlois.
Uiteindelijk gaan we door met een 3-0 voorsprong maar er lijkt wel iets te zijn gebeurd met de concentratie (en sfeer), waardoor sv Charlois net voor de rust de 3-1 binnen schiet.

Mas is hard geraakt einde 2de fase door de tegenstander waardoor Issa toch nog heel even blijft staan.

Hierdoor kan Mas iets langer herstellen.
In deze 3de fase lijken we te zijn gevallen maar nog niet opgestaan. We hebben moeite met de besluiten van de scheidsrechter, het voelt oneerlijk aan en we kunnen niet voorkomen dat de 3-2 en 3-3 snel achter elkaar worden gemaakt.

In de laatste time out bedanken we Issa voor zijn bijdrage. Mas komt hierdoor weer op het middenveld samen met Darrell en Dewi. Daniel voorin en Rover sluit de verdediging

We starten de laatste fase met een corner vanaf links die Mas gaat nemen. Hij kijkt, en krult de bal! Oei… Op de lat zeg. Jammer…en door! Mas maakt vele meters voorin en achterin, maar loopt er door de tik in de 2de fase niet fris bij.

Rover staat z’n mannetje achterin, weet veel aanvallen tegen te houden. Het lukt hem zelfs om meer rust aan de bal te houden en de bal geplaatst vooruit te spelen. Net zoals op de training geoefend. Goed zo Rover!

Darrell hebben we in deze opstelling de gelegenheid gegeven om veel gebruik te maken van de ruimte aan de linkerkant. Echter staat er een jongen tegenover hem die een kop groter is en soms zelfs nog sneller dan Darrell (Jaja…u gelooft het niet…maar ik heb het zelf gezien… 😉…en gelukkig onze fotograaf ook)

Dewi werkt hard aan de rechterkant, doet echt haar best om Rover te helpen en voorkomt in deze fase ook aanvallen van de tegenstander.

Daniel heeft het voorin moeilijk tegen de fysiek sterke tegenstander maar probeert het wel en doet mee in het team. Super goed.

Fenne maakt veel reddingen en we hebben als team heel veel vertrouwen met haar in de goal. Ze kan dan ook haar tranen niet inhouden als er vlak voor tijd toch gescoord wordt. 4-3.
Tja het team doet het zo goed, maar het kan ook gebeuren dat het binnen het team een keertje niet goed staat. Steun elkaar en als team door! Kom op we hebben nog een paar minuutjes….. Nog 1 keer zetten we alles op alles als Dewi aan de rechterkant mee opkomt en nog een schot weet af te vuren…oei net naast…

De scheidsrechter fluit af. 4-3 verloren.

Wat jammer zeg. Tja….

In de nabespreking in de kleedkamer zijn we even sprakeloos, Zo’n goed en sterk begin. Een nieuwe opstelling variant geprobeerd. Ook deze keer hebben we weer geleerd en zijn we krachtiger geworden. Dat is zeker! De volgende wedstrijd staan we op en blijven we staan. We hebben er vertrouwen in.

De leiders/Trainers Pascal & Serge

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments