CWO JO10-2 “Regie overdragen”

Alle plassen water van de avond ervoor zijn verdwenen waardoor we op zaterdag 5 november 2022 op een heerlijke grasmat mogen aantreden tegen Kethel-Spaland JO10-3, start fase 2, 2de klasse.

Deze dag iets eerder dan normaal verzameld omdat we vandaag in de nieuwe tenues van CWO mogen gaan voetballen, en even moeten passen en wennen aan het nieuwe kleedkamer ritueel.

Door sponsering van de ouders van Dewi (Vari) en de ouders van Fenne (vd Knaap Timmerwerken) loopt het hele team er fantastisch bij met mooie trainingspakken en rugtassen. Kanjers, dank jullie wel!

Omdat Rover een weekendje weg is hebben we “vriend van het team” Mats Post gevraagd of hij mee wilden spelen. Vorige week ook met ons meegetraind, dus hij wilde wel graag meedoen.

Afgelopen trainingen hebben we het accent gelegd op het kaatsen naar elkaar, de loop actie en afwerken. Met de voorbespreking in de kleedkamer hebben we dit herhaald en hebben onze talenten van CWO JO10-2 aangegeven waar ze zelf extra op gingen letten. Als trainers hebben we hier de regie overgedragen en onze talenten ruimte gegeven zelf ook invulling aan het spel te geven.

Mas wil graag deze wedstrijd aanvoerder zijn, en wat leuk, Sam het klasgenootje van Mas en Rover is ook aanvoerder bij Kethel-Spaland. Zouden ze dit gisteren tijdens het buitenspelen samen bedacht hebben…?

We beginnen deze wedstrijd met Aslan in de goal. Fenne en Dewi achterin. Daniel op het middenveld met Darrell en Mas in de voorhoede. Inmiddels is het herfstzonnetje er ook bij gekomen en zijn we begonnen. Iedereen moet er blijkbaar weer een beetje inkomen en dat is oké. Maar daar is dan ineens de opgekomen verdediger Dewi die als eerste scoort. Wat een vreugde! Snel hierna wordt de bal alweer veroverd en weet Alsan Darrell te bedienen die de 2-0 op het scoreboord zet.

Kethel-Spaland kruipt wat meer naar voren. CWO houdt goed stand al kunnen we niet voorkomen dat ze de aansluitingstreffer maken. Met deze 2-1 voorsprong gaan we de time out in.

In de time out krijgen de talenten van CWO-complimenten. Vooral omdat ze allemaal een bijdrage leveren aan de teamafspraak voor deze wedstrijd. De trainers geven aan dat we wel elkaar goed in de gaten moeten houden zodat we in positie blijven lopen.

Mas gaat even reserve en Mats mag rechtsvoor gaan staan. De eerste corner eist Mats dan ook op waardoor de bal bij Dewi komt en helaas de bal op de paal schiet. Het hele team werkt hard. Fenne deze keer achterin met sterke ingrepen. Goed kijken naar de aanvaller en voor je houden. Goed hoor!

Daniel is als middenvelder weer veel meters aan het maken en is aanspeelbaar. Darrell die regelmatig langs de linkerkant opstoomt weet nu deze fraaie actie af te ronden en de 3-1 binnen te schieten.

Aslan maakt weer een mooie redding en bereikt Darrell. Darrell geeft de bal mee aan Daniel die de 4-1 maakt. Wat een geweldige teamprestatie.

Fenne wordt klaargestoomd met mooie oranje nieuwe keepers sokken, broek en shirt.

Mats gaat rechts achterin en komt aan de trainer vragen of hij straks in het veld ook op de goal mag schieten (u leest verder op het antwoord op deze vraag). Darrell gaat linksachter staan. Ook weer een moment om te ontdekken of deze plek je ligt…of niet…Mas gaat op het middenveld.

Aslan en Dewi gaan in de voorhoede spelen.

Fenne begint de 3de periode sterk met een aantal fraaie reddingen. Mats is sterk achterin en eist veel de bal op. Wat gaaf om te zien dat hij zich prettig voelt op deze plek. Na een mooie kaats met Mas loopt Mats door en schiet van grote afstand raak! Superleuk!

De talenten van CWO houden zich aan de afspraken (hun eigen afspraken weet u nog) Mooie aanvallen wisselen af met goed verdedigen. Ook nu weer met Darrell in een onbekende rol krijgt de bal bij Mas. Mas houdt overzicht en bedient Dewi. Dewi knalt de bal in de goal, wauwie! 6-1!

In de laatste time out coachen we die dingen die nog steeds goed gaan en enkele aandachtspuntjes die beter kunnen. De talenten geven zelf aan dat ze beter willen gaan kijken en elkaar de bal vaker goed willen aanspelen.

Dewi maakt plaats voor Daniel en gaat genieten van haar mooie gespeelde wedstrijd.

De laatste periode is begonnen en het spel gaat leuk heen en weer.

Gaaf om te zien dat Mats en Darrell achterin goed samenwerken.

Aanvoerder Mas weet wel raad met de goede aanvoer van achteruit. Draait open en maakt ook zijn doelpuntje! Fenne maakt handig gebruik van de wind mee en bereikt Aslan, die net niet kan scoren.

Mats zijn harde werken mag hij zelf weer belonen met een fraai afstandschot. 8-1!

Het is duidelijk dat de CWO-talenten de regie van deze wedstrijd in handen hebben. Na weer een mooie aanval mag ook Aslan een doelpunt maken. Als kers op de taart krijgt het publiek nog een mooie team aanval voorgeschoteld die de bal via aanvoerder Mas bij Daniel weet te bezorgen. Boem! De 10-1 staat op het scoreboord.
Superleuk!

Na afloop in de nabespreking krijgen alle CWO-talenten een persoonlijk compliment. Ze hebben de regie overgenomen en laten zien dat ze in staat zijn om dat na te komen. Wat een stap hebben ze weer gezet.

De trotse koppies gaan onder genot van het CWO-lied lekker douchen, en op naar de volgende wedstrijd om verder te groeien met elkaar.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments