CWO JO10-2 “Net niet”

Het is fris maar gelukkig droog op zaterdag 3 december 2022 als we aankomen op voetbalvereniging Blijdorp in Rotterdam. Het is er enorm druk zo op de vroege ochtend maar nadat we uiteindelijk een kleedkamer hebben kunnen regelen zijn we gaan omkleden en hebben we de voorbespreking gedaan.

Vorige week hebben we de 1-3-1 opstelling gedaan en met de ervaring daarvan hebben we afgelopen week de trainingen bepaald.
We gaan dan ook vandaag weer starten in deze opstelling.

Fenne in de goal, Rover centraal achterin, Mas middenveld, Darrell “linkerwingman”, Dewi “rechterwingwoman” en Daniel in de spits. Aslan begint hierdoor als reserve.

Nadat de scheidsrechter heeft gefloten voor de start van de wedstrijd beginnen we weer als vanouds.

We staan stil en kijken vooral naar wat de tegenstander allemaal kan met de bal. Na 33 seconden ligt de bal er bij ons alweer in. Wat is dat toch…..oke…wakker? Dan gaan we nu verder! 1-0 achter.

CWO JO10-2 gaat nu voetballen, leuk om te zien dat ze zich aan de afspraken houden.

Het namen roepen en vrijlopen gaat goed en daar is de eerste kans al voor Dewi die maar net naast schiet. Darrell en Dewi moet hard werken aan de zijkanten daar het spel op en neer gaat. Door goed de opbouw van de tegenstander te verstoren lukt het Daniel om de bal bij Darrell te krijgen die schiet! Op de paal! Zonde…Dit had meer verdiend.

Fenne staat weer met vertrouwen in de goal. “LOS!” roept ze dan ook hard als ze weer een bal uit de lucht plukt. Goed hoor! Rover heeft nog regelmatig te veel tegenstanders om zich heen, maar weet de bal bij Mas te krijgen die handig Dewi in stelling brengt…BOEM! LAT! Nee he…ook weer jammer zeg.

In de time out geven de trainers aan dat we het echt goed doen. De “wingman en wingwoman” geven ook aan dat het best veel lopen is zo. We besluiten dit nog 12,5 minuut vol te houden. Juist om in balbezit de bal tussen de palen te schieten en niet erop.

We gaan verder waar we gebleven waren, Aslan heeft inmiddels Darrell vervangen waardoor we nieuwe energie op de linkerkant krijgen. Ook nu zijn we gevaarlijk alleen in de omschakeling zijn we niet fel genoeg op de bal. Daardoor moeten we steeds helemaal terug en tja…. Dat is best vermoeiend.

Fenne legt het spel steeds op de helft van de tegenstander met mooie verre uitballen. Daar maakt Daniel handig gebruik van, schiet…en BOEM! Weer op de paal…. Zonde zeg.

In deze fase zijn we echt wel iets beter maar Blijdorp JO10-2 heeft ook een goede keeper en houdt de ene na de andere bal van ons goed tegen. Een indraaiende hoge corner en een afstand schot vliegen over Fenne heen waardoor we 3-0 achter komen. Fenne kon daar gewoon niet bij…leermomentje voor de komende trainingen…hoe kunnen we voorkomen dat de tegenstander deze ballen zo makkelijk kan schieten….?

Na overleg tussen de trainers schakelen we terug naar de 2-2-1 opstelling.

Aslan en Dewi als verdedigers, Mas en Darrell in de midden en Daniel voorin.

Rover mag even rusten.

Dit geeft meer rust in het veld en CWO probeert het spel verder goed te spelen. Helaas kunnen we niet voorkomen dat Blijdorp er nog 2 maakt. Toch blijven we positief coachen het moet toch een keertje wel lukken? Kom op CWO!

Het is Aslan die aan de linkerkant mee opkomt goede passeer actie maakt en de bal bij Daniel bezorgt. Die weet er wel raadt mee en schiet eindelijk tussen de palen. GOAL!

Dit geeft wat vertrouwen zie je wel, we kunnen het wel! Het volgende moment pakt Daniel de bal af en dribbelt naar de goal en ook deze schiet hij binnen! Yes…we zijn er weer, gaaf.

Mas krijgt nog een bal in z’n gezicht met bloedneus en tand door z’n lip waardoor Rover snel binnen de lijnen moet komen om dit op te vangen. Het is even rommelig maar we halen de time out met de 5-2 achterstand op het scoreboord.

Dewi heeft alles gegeven en mag gaan rusten. Met Mas gaat het weer en zo gaan we de laatste 12,5 minuut in. Kom op CWO het kan nog he! We houden druk op de tegenstander en Aslan mag een corner nemen. Deze komt bij Darrell terecht en BOEM! Daar is de 5-3! Nu zien we koppies weer omhooggaan en het geloof druipt er nu af.
Rover die de ene aanval na de andere onderschept.

Dribbels (Daniel), Hakjes (Mas), balletjes breed (Aslan), goed keepers werk (Fenne). BOEM! Daar is weer een knal van Darrell ook weer op de lat!

Een corner van Blijdorp wordt er helaas voor ons weer mooi in 1 keer erin geschoten. Toch laat het team weer veerkracht zien. Ook nu weer een mooie aanval die Darrell afrondt met een schot op…..de lat….inderdaad….het is toch niet meer te geloven….

De goed fluitende scheidsrechter fluit af en hebben we met 6-3 verloren.

Maar 3x op de lat en 2x op de paal…geeft aan dat we zeker in staat zijn om aanvallend voetbal te spelen. De volgende keer gaan ze er gewoon in, heb vertrouwen CWO JO10-2 het komt goed!

De leiders/Trainers

Pascal & Serge