CWO JO10-2 “Girlpower!”

De eerste zonnestraaltjes laten zich zien op zaterdag 28 januari. De vele supporters stromen langzaam het mooie CWO complex op. De een met een “bakkie” de ander met een glimlach omdat de koude wind er gewoon even niet is. Er heerst een positieve sfeer!

Afgelopen week heeft CWO JO10-2 ontspannen getraind met veel plezier. Darrell is wel wat ziekjes geweest en Mas had last van een gekneusde teen op z’n favoriete rechtervoet. Na overleg hebben we Noa van der Waal (CWO JO10-1) voor deze wedstrijd erbij gevraagd.

Na onze warming up onder leiding van aanvoerder Aslan is het tijd voor onze bekende openingsceremonie samen met de tegenstander van vandaag: Neptunus-Schiebroek JO10-2.

We nemen met elkaar kort nog even de spelregels door, wensen elkaar een fijne wedstrijd, knallen er nog even een keiharde “WIE ZIJN WIJ? WIJ ZIJN CWO!” eruit.

In de kleedkamer zijn de teamtaken voor vandaag doorgenomen als ook de strategie over wat te doen bij balbezit van Fenne. Waar gaan we staan, hoe verleggen we het spel naar de helft van de tegenstander.

We beginnen de wedstrijd met Fenne in de goal. Noa en Rover in de verdediging. Aslan en Dewi op het middenveld. Daniel in de spits. Darrell en Mas gaan ons toejuichen.

CWO komt goed uit de startblokken en spelen vol druk op de tegenstander. Ook Neptunus laat zien te kunnen voetballen maar hebben het vizier nog niet op scherp staan waardoor Fenne via een uittrap het spel mag voortzetten. En hoe! Fenne trapt de bal, deze vliegt..en vliegt..stuitert..Daniel die de keeper afleidt en hoppa! De bal gaat erin! Whoop Whoop! 1-0. Wat gaaf om te zien dat CWO hier vertrouwen van krijgt.
Het spel gaat op en neer. Het in groten getale aanwezige publiek ziet leuk en aanvallend voetbal van beide teams. Het is wederom Fenne die met een mooie assist Aslan bedient die de bal lekker binnen tikt. 2-0 voor! Deze eerste helft wordt vakkundig uitgespeeld. Op naar de eerste time out.

De leiders geven complimenten voor de inzet en vooral het nakomen van de gemaakte afspraken met elkaar.
Het geeft niet als je een foutje maakt, samen lossen we het op!

Darrell komt in het veld in plaats voor Aslan en Mas blijft nog even supporter.

Neptunus heeft in de 2de helft duidelijk de opstelling gewijzigd en zijn aanvallender gaan spelen. De druk op de goal van Fenne neemt toe en uiteindelijk kunnen we niet voorkomen dat Neptunus de bal in de goal schiet. 2-1. Rover werkt hard achterin. Ook Daniel maakt vele meters om aanspeelbaar te kunnen zijn. Het is Neptunus dat nu initiatief heeft en via een mooie dribbel een schot afvuurt op Fenne die zo richting onderkant lat gaat…..maar…..daar zie we Fenne letterlijk vliegen door de lucht en tikt de bal subtiel over de lat….! Wat een redding! De supporters staan nu op de banken. CWO voelt het goed aan. Dit is het moment. We voetballen onder de druk uit als we via Darrell een corner krijgen. Dewi pakt haar kans want corners nemen vind ze echt leuk. Noa gaat na overleg met Rover slim bij de 2de paal staan. Daar komt de bal…boem! Noa scoort! 3-1! Wat gaaf.

We voetballen de 2de helft rustig uit en gaan met blije koppies de pauze in.

Noa mag nu even op adem komen en Mas blijft nog even supporter….maar geeft wel aan het aan te durven straks…als het mag….

Neptunus heeft nog meer aanvallende instructies gekregen zo blijkt in deze 3de helft. De ene aanval na de andere. Gelukkig voor ons net naast of net over.
En anders is daar wel Fenne die zich op de bal stoort.

We proberen eronder uit te voetballen. Het vrij lopen lukt nu ook wat minder goed. Maar het mooie aan deze 3de helft is dat we wel zien dat heel CWO nog steeds inzet toont.
Dat is waar het om gaat. Hou vol!

We zijn zonder doelpunten van beide teams aangekomen bij de 4de helft. Het is nog steeds 3-1 voor CWO en Mas wil dolgraag een bijdrage leveren. Hierdoor gaan Rover en Dewi ons supporteren. Mas zal samen met Noa de verdediging vormen. Darrell en Daniel op het middenveld en Aslan voorin. Kom op CWO!

We beginnen sterk. We hebben rust aan de bal. Spelen weer het spel als in de eerste 2 helftjes.

Darrell geeft aan toch niet verder te kunnen waardoor we na enkele minuten “de boel” weer even moeten omzetten. Aslan naar links midden en Dewi als spits.

Maar dan, aan de linkerkant heeft Aslan de bal, hij ziet Dewi, geeft de bal voor….Boem! Ja hoor! GEWELDIG! Dewi scoort! 4-1. Wat een energie zien we op het veld. Mas zit er lekker in, pakt de bal goed af van de tegenstander. Noa speelt alsof ze al jaren op deze plek speelt (misschien is dat ook wel zo.. 😉 ) Daniel werkt hard, met inzet. Aslan pakt zijn rol als aanvoerder goed op! Fenne die maar weer eens een bal tegenhoudt.

Toch aan het einde even wat mindere aandacht waardoor Neptunus nog een goaltje kan maken. Direct daarna wordt er afgefloten en gaan we met de verdiende 4-2 overwinning nog wat penalty’s nemen.

In de kleedkamer geven de leiders het gehele team een compliment voor hoe ze deze wedstrijd hebben gespeeld. De inzet die ze hebben getoond. 3 doelpunten en assist van onze dames.

GIRLPOWER! En zo is het, de dames hebben vandaag het verschil gemaakt! Superleuk.

We zetten “ouderwets” weer hard het CWO-lied op en beginnen met het douche en kleedkamer feestje!

Na een (wat lange) serie zonder overwinning zijn de leiders dan ook superblij en vooral erg trots dat dit team vandaag deze prestatie heeft laten zien tegen het sterke Neptunus. Met dit goede gevoel gaan we komende week weer lekker trainen en ons voorbereiden op de volgende wedstrijd.

De leiders/Trainers

Pascal & Serge