Wedstrijdverslag JO11-1, zaterdag 5 november 2022

Vandaag speelden we onze eerste wedstrijd, na een geweldige eerste fase en heerlijke herfstvakantie, op hoofdklasse niveau tegen het onbekende LMO uit Rotterdam. Hoe zouden onze boys deze klus gaan klaren? Helaas waren we niet compleet, Jimmy kon er door ziekte niet bij zijn vandaag. Beterschap Jimmy we zien je hopelijk weer komende week op de training!

We begonnen rommelig oftewel slecht… Was het de spanning, was het de herfst? Op elk niveau, op elke leeftijd zien we dit terug. Graag goed willen starten maar er niks van bakken… En dat zal wel zo blijven ook. Kwestie van accepteren?? Of als iemand weet hoe dit op te lossen dan horen we dat graag.

Ook de tegenstander liet zich niet van zijn beste kant zien qua voetbal, dat was een geluk bij een ongeluk. Wat wel opviel dat er paar voetballers van LMO ook met de onder de 15, zo hadden mee kunnen doen zonder op te vallen. Ze waren groot, heel groot.

Maar goed terug naar de wedstrijd… het foutenfestival bleef maar voortduren en we kregen de wedstrijd niet onder controle. Aannemen en passen, positiespel, omschakelen, duels winnen, alles deden we op halve kracht, te slap, te langzaam. Met een paar hachelijke momenten voor beide goals en een a twee goede acties (opbouw) van onze kant gingen we de rust in.

Tijdens de rust hebben we elkaar even goed verteld wat er beter moest en dat we alle kansen hadden om te winnen… slechter dan de eerste helft kon niet en het stond immers nog steeds 0-0.

We zouden de tweede helft starten met Saffiero centraal achterin en Merdan weer terug centraal op het middenveld. (in de eerste helft stonden ze precies andersom) Dit zou wat meer balans moeten gaan geven.

De tweede helft begon, en we waren goed! Een verademing ten opzichte van de eerste helft. We stonden beter, de duels werden weer gewonnen en er kwamen kansen. Dankzij een harde steek-pas van Merdan bedoelt voor Elyesa (maar die raakte hem niet aan en de keeper van LMO ook niet) kwamen we op 1-0. Het toffe was dat er goed spel aan vooraf ging dus deze lucky goal was eigenlijk wel verdiend.

LMO ging er een tandje bovenop doen en wij moesten proberen onze voorsprong te verdedigen. Dankzij uitstekend keeperswerk van Bram en goed samenspel van de boys lukte dit. De 2-0 van Elyesa voelde dan ook als een bevrijding en gaf ons meer lucht. Daarna waren er weer een aantal kansen voor LMO die alles gingen geven maar we hielden stand! Bram, Cas, Saffiero, Jules, Tommy, Aras, Merdan, Giovanni en Elyesa van harte gefeliciteerd. Jimmy zou trots zijn geweest als hij de tweede helft gezien had.

Fijn om de eerste 3 punten thuis te pakken en dat we uiteindelijk de baas waren op het Trimpad. 💪

Door omstandigheden hebben we geen eens een foto gemaakt van het nieuwe tenue.

CWO bedankt daarvoor! Onze sponsoren bedankt. Het trainingspak en het nieuwe tenue zijn een perfecte combinatie. De tassen en de oranje shirts komen heel erg goed van pas. We speelden vandaag in het oranje shirt zodat het contrast met LMO nog beter was.

Als laatste scheidsrechter Dennis bedankt voor het leiden van de wedstrijd!

En ouders, familie en vrienden voor de support! Groet van de trainers, Casper, Emre, Ahmed en Lennard