De tweede fase, kop is eraf!

Spijkenisse JO9-1 – CWO JO9-1
3  –  6

Vandaag mochten we in de Hoofdklasse Fase 2 starten met “een verre uitwedstrijd” naar Spijkenisse JO9-1.
Het team wist dat ze een stapje extra moesten gaan zetten.
Dit hadden we opgestoken van de oefenpot tegen sc Feyenoord JO9-1.

Vanaf minuut 1 was het CWO JO9-1, in het ROBEY nieuw gestoken, wat de dienst uitmaakte.

Op de knollentuin in Spijkenisse was goed combinatie bijna onmogelijk maar door een mooie teamprestatie / inzet wisten de Vlaardingers de druk bij de thuisploeg er vol op te zetten.
Op Wilskracht en tactisch vernuft werd het voor rust nog 0 – 4. In de “Dying Seconds” van de eerste helft kreeg de thuisploeg loon naar werken. 1 – 4.

In de rust werd er gehamerd op de concentratie.
Als we de volgende stap willen zetten zullen we alle vier de fases goed moeten zijn.
Nadat de Vlaardingse ROBEY trein de 1 – 5 binnen had geschoten leek de concentratie wat weg te ebben. Spijkenisse liet meteen zien waarom zij ook in deze klasse acteren: Twee kansen, twee doelpunten.
Werd het dan toch nog spannend?
Het antwoord was duidelijk NEE.
Hiervoor zat CWO JO9-1 te goed in de wedstrijd en kon de eindstand bepalen op 3  –  6.
De 1e drie punten in de knip en een echte teamprestatie.
Blijf met elkaar strijden in balbezit, de wisselingen en balverlies. Niets is sterker dan samen.

Aanstaande woensdag mogen voor de Rijnmond cup naar Maassluis om zaterdag thuis de competitie te hervatten tegen DBS JO9-1.