CWO JO10-2 “Twee gezichten”

Het is zaterdag 4 februari. Goed voetbal temperatuurtje, maar de motregen ligt op de loer.

CWO 10-2 kent de tegenstander van vandaag maar al te goed want in de vorige fase hebben we op 3 december ook tegen dit team gespeeld. Leest u gerust het verslag (Link: https://svcwo.nl/wedstrijdverslag/cwo-jo10-2-net-niet/) nog eens na, maar duidelijk is dat de tegenstander van vandaag Blijdorp JO10-2 een tegenstander van formaat is.

Fenne is herstellende van een fikse griep. Jammer dat je er niet bij bent Fenne maar namens het hele team, verzorgers, supporters, scouts, vrienden en familie heeeeeeeeel veel beterschap en we hopen je weer snel bij het team te hebben.

In de voorbespreking verwelkomen we Levy(JO10-1) die Fenne vervangt. Ook bespreken we hier dat we gelijk fel van start moeten gaan. We beginnen dan ook met Rover en Mas als verdedigers, Aslan en Daniel op het middenveld, en Dewi in de spits. Darrell begint als reserve.

Afgelopen training hebben we oa. geoefend op het nemen van corners. Afspraken maken, wie loopt waar en hoe kunnen we daar nou zo efficiënt mogelijk mee omgaan.

We beginnen helaas hetzelfde als de vorige wedstrijd. Afwachtend en laten de tegenstander de bal rondspelen. Levy kan er dan ook niets aan doen als Blijdorp al vrij snel de 1-0 binnenschiet.

Maar dan…we krijgen een corner aan de linkerkant. Het team neemt posities in, Daniel kijkt en legt aan….Aslan komt inlopen en HOPPA!!! DOELPUNT! 1-1! Lekker zeg…. Precies zoals we geoefend hebben. Supergaaf. We missen hierna nog wat inzet en scherpte. We laten Blijdorp voetballen en daar maken ze graag gebruik van en schieten dan ook de 2-1 binnen. CWO heeft nog wel wat kansjes maar de keeper van Blijdorp is wel erg goed hoor.

In de timeout geven de trainers aan dat Aslan reserve gaat staan en dat Darrell links op het middenveld gaat spelen. Kom op CWO, schepje er boven op. Feller op de bal zijn.

Rover valt in deze fase op. Zit er goed tussen en houdt menig aanval tegen.

Ook de corners die we krijgen worden goed uitgevoerd maar leiden nog niet tot een resultaat.

Levy verricht mooie reddingen, maar het is toch Blijdorp die de 3-1 scoort.

We krijgen we een corner aan de rechterkant. We passen onze volgende variant toe. Darrell gaat staan, kijkt, steekt 2 handen in de lucht….schiet de bal…Daniel komt aanlopen HOPPA!!! DOELPUNT! 3-2! Lekker zeg…. CWO heeft nu iets meer initiatief maar de keeper van Blijdorp doet het goed en houdt alles tegen.
Blijdorp valt wederom aan en niet iedereen helpt mee. De CWO-verdediging staat nu tegenover te veel spelers van de tegenpartij en de 4-2 wordt gescoord.

In de pauze geven de trainers aan dat we echt met een andere “mindset” moeten gaan voetballen. De teamtaak aanval onderscheppen kan en moet beter. We maken dan ook de afspraak dat iedereen ervoor gaat zorgen dat de broekjes vuil gaan worden. Maak maar die sliding, zet je voet ervoor, kom op met die schouderduw. WIJ ZIJN CWO! Let’s go!

Daniel gaat reserve, waardoor Dewi rechtsmidden komt te staan en Aslan naar de spits verschuift. Het CWO team laat zien dat ze de speech hebben begrepen. Dewi met een sliding op de bal! Rover die zich voor een aanval gooit, Aslan met een sprint van voor naar achter om de aanval af te stoppen, Levy met een mooie duik op de bal, en dan Mas, die kapt draait kijkt en Darrell aanspeelt die binnen schiet! Lekker zeg! 4-3. Wat een energie. Het houdt niet op want we houden deze energie deze hele 12,5 minuut vol. Wat gaaf als dan vanuit de kluts de bal bij Aslan komt die slim met een lobje de bal over de keeper erin schiet! 4-4! Koppies zijn omhoog, wat een veerkracht.

In de laatste timeout geven de trainers dan ook aan, dat dit is wat nodig is.

Voel het verschil. Maak het verschil!

Met Daniel weer in het veld voor Dewi, beginnen we de laatste fase ook weer goed met vol druk op de tegenstander. Vele meters worden gemaakt maar ook de gaten worden groter. Blijdorp scoort vrij snel 2 doelpunten achter elkaar waardoor het 6-4 is. Het mooie nu is dat het team blijft knokken. Elke CWO-er knokt voor wat ie waard is, we krijgen kansen, maar worden tegen gehouden. Blijdorp heeft kansen maar stuiten op Levy. Die schiet snel uit, bal komt bij Aslan en scoort! 6-5! Wat verdient zeg. Spanning is nu om te snijden. Blijdorp gaat een beetje tijdrekken, doen er van alles aan om het geweld van CWO te stoppen. Wij willen meer! Geven nog 1 keer alles, met een goede ingreep van Mas, Darrell die schiet….oei weer die keeper…. Kom op! Rover wederom met een blok, Daniel met een mooie dribbel langs de kant. Nog 1 minuut….publiek staat inmiddels op de banken. Alles geven…maar dan…

Scheidsrechter fluit af….Mas en Rover storten neer, Darrell heeft tranen van verdriet. Wat een ontlading.

6-5 Winst voor Blijdorp.

In de kleedkamer houden we de nabespreking. Deze wedstrijd heeft “Twee gezichten” gehad.

Eerste helft (25 min) 4-2 verloren. Minder inzet dan gewenst.

Tweede helft (25 min) 3-2 gewonnen. Veel inzet, passie en vuile broekjes!

De trainers geven dan ook aan dat het voelt als een overwinning. Wat wij vandaag gewonnen hebben is dat we als team hebben laten zien dat we in staat zijn instelling en inzet om te kunnen zetten. Zolang je dit maar met elkaar doet. Niet teleurgesteld zijn, wees trots. En trots zijn we! We bedanken Levy voor het invallen en we gaan moe, maar voldaan douchen en naar huis…..

De leiders/Trainers

Pascal & Serge